10 e verhaal - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bernadette Damhuis - WaarBenJij.nu 10 e verhaal - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bernadette Damhuis - WaarBenJij.nu

10 e verhaal

Door: bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

03 Augustus 2009 | Malawi, Lilongwe

hallo iedereen

Mijn werk op het project zit er op en ben nu vakantie aan het vieren . Ik zit nu Blantyre en Willem is donderdag vanuit Nederland in Lilongwe gearriveerd. De tijd op het project is genoeg geweest en al hoewel iedereen vond dat ik langer moest blijven is het goed zo. De studenten hebben nu 4 weken vakantie en onduidelijk is wat alle werkers gaan/moeten doen die wel elke dag aanwezig moeten zijn. Op het eind zijn we terug in het Noorden en ga ik echt afscheid nemen. Mijn weefgetouwtje is opgespannen en een aantal collega’s gaan proberen zelfstandig een sjahl te weven Ik ben erg benieuwd hoe dat afloopt.

Terug in Lilongwe was leuk en ook handig als je al een beetje de weg weet. Afgelopen dinsdag ben ik naar de grens gereisd om een stempel in mijn paspoort te regelen. Ik ben daar voor 50 dollar opgelicht door 2 grensbeambten, ik stond erbij maar omdat ik van hen afhankelijk was was er geen andere mogelijkheid. In Lilongwe logeerden we in de Korea Garden lodge, een prima accommodatie om voor Willem wat te acclimatiseren.

Zaterdag zijn we naar Blantyre gereisd met de bus en nu zitten we een lodge dicht bij de bushalte. Morgen= maandag wil ik graag naar een weeffabriek waar ik 32 jaar geleden ook geweest ben. Daarna gaan we iets naar het Noorden: het Liwonde park waar veel dieren te bewonderen zijn. Vorig weekend ben ik in het noorden naar een park geweest met 2 malawiaanse collega’s en heb daar al olifanten, buffelo’s, nijlpaarden, antilopen en veel apen gezien. Heel interessant.

Willem heeft een nieuwe voorraad boeken meegebracht en ik kan lekker weer veel lezen.

Ik zal ook proberen nieuwe foto’s de plaatsen. Een van een man met een PTT jas die je hier ontzettend veel ziet, foto van een van de malawiaanse naaistudenten op weg naar de grens, De breiresultaten van de collega’s en prijsuitreiking. Garen onbewerkt en daarvan later de brei en weefresultaten. De tentoonstelling van de voorbeelden die ik gemaakt heb.

Groetjes bernadette en Willem

  • 03 Augustus 2009 - 14:22

    Et Notermans:

    Als afsluiting van deze bijzondere maanden,wens ik Willem en jou een hele prettige vakantie toe.
    Verheug me op je thuiskomst. Liefs Et.

  • 03 Augustus 2009 - 15:07

    Astrid:

    hallo Bernadette en Willem.
    Fijn dat Willem ook goed is aangekomen.Jullie beiden veel vakantie plezier,wij hebben het nog te goed.
    groetjes en tot fam.weekend


  • 03 Augustus 2009 - 16:52

    Mieke:

    Hallo Bernadette en Willem,

    Voor jullie beiden, hele goeie weken samen!
    Bernadette, je hebt het verdiend, hoop dat je nu 'n beetje aan je eigen ontspanning toekomt.
    Geniet er beiden van,

    groetjes Mieke Meekes

  • 03 Augustus 2009 - 17:33

    Liesbeth:

    fijn dat willem er nus is
    wat een ervaring
    hoop je bij terugkomst gauw te zien

  • 03 Augustus 2009 - 17:38

    Naomi:

    De foto's zijn een mooi bewijs van wat je daar hebt gedaan, toch een mooi resultaat! Geniet van Malawi deze laatste weken.
    Petje af voor je durf en inzet!

  • 03 Augustus 2009 - 17:53

    Judith:

    Bernadette,
    Geniet van je welverdiende vakantie samen met Willem!
    We zien je daarna graag gezond weer terug.
    Tot dan!

  • 03 Augustus 2009 - 18:33

    Christ Eykemans:

    Fijne vakantie Bernadette en Willem. Kun je nog meer van die foto's maken, van mensen uit Malawi met onze west-europeese winterkleding aan. Hergé had het toch nog niet zo fout in de 30-er jaren.

  • 04 Augustus 2009 - 10:50

    Jan En Jet:

    Hallo Bernadette en Willem,

    Geniet nog even flink van de vakantie weken samen. Om jullie verhalen te horen t.z.t. zal er voorlopig wel niet gekaart worden op de zondagavond.

  • 06 Augustus 2009 - 18:42

    Toon-Tonny:

    Prachtige foto's; hele mooie werkstukken.
    Je hebt ze geweldig veel geleerd. Ga nu maar lekker nog even genieten met Willem van je laatste weekjes.

  • 08 Augustus 2009 - 10:09

    Carla:

    ik heb niet vaak gereageerd, maar wel met veel belangstelling je verhaal en foto's gezien, Bernadette1! Nog een mooie afsluiting met Willem samen! We horen het eind van de maand.

  • 11 Augustus 2009 - 09:19

    Frans En Henriette:

    prachtig om je verhalen te lezen. Geniet van de laatste dagen!!

  • 13 Augustus 2009 - 06:38

    Anneke Kersten:

    bernadette, ik wens je een goed afscheid van je project, nog een leuke vakantie samen met willem en een goede reis terug.

  • 15 Augustus 2009 - 18:39

    Nelly Van Jaarsveld:

    Hoi Bernadette,
    Net terug van onze vakantie in Belgie lees ik weer je verhaal. Heb genoten van je belevenissen, vooral omdat het zo bekend voor me is. Geniet van het prachtige land Malawi en zijn mensen en zeker nu samen met Willem; goed om dat samen te delen!
    groetjes, Nelly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

na ruim 2 1/2 jaar ga ik met de kerst terug naar Malawi. Rosah gaat begin december trouwen maar daar kan ik helaas niet bij zijn. Nu ga ik er niet werken maar vrienden terug zien en heerlijk van de vacantie genieten.

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 76451

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 14 April 2019

Tanzania

12 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Armenie 2018

18 September 2018 - 18 September 2018

India

20 Oktober 2017 - 20 Oktober 2017

Tanzania

30 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Bangladesh

04 December 2016 - 04 December 2016

Oekraine

04 December 2016 - 04 December 2016

Oekraine

18 Oktober 2016 - 18 Oktober 2016

Bangladesh

07 Oktober 2016 - 16 Oktober 2016

bangladesh

29 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

rondreis oost en zuid Afrika

16 Februari 2016 - 16 Februari 2016

Selyn

29 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

sri lanka

22 Juni 2012 - 08 Augustus 2012

bangladesh--mongolie

25 December 2011 - 10 Januari 2012

malawiavontuur

Landen bezocht: