eerste indruk - Reisverslag uit Chittagong, Bangladesh van Bernadette Damhuis - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Chittagong, Bangladesh van Bernadette Damhuis - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Door: bernadette damhuis

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

24 Juni 2012 | Bangladesh, Chittagong

hallo iedereen

bereikbaar via
bernadette.damhuis@hu.nl(ik heb "thuis" internet. Als je persoonlijk een antwoord wil hebben op een vraag of zoiets is het handiger om naar dit adres een mail te sturen.

01938874437 (bangladesh nummer)
of 0650429920 (ned.nummer)

Voor degene die het niet weten. Ik ben ruim 2 weken op missie voor de PUM in Bangladesh om o.a. weefateliers en naaiateliers adviezen te geven voor producten.

Inmiddels ben ik in Bangladesh gearriveerd en zit nu (op zondag= werkdag) een verslag te typen op een heel modern kantoor(met airco) van een firma die in boten doet (felix; een heel leuke stageplek voor je!!)

Ik verblijf bij een Bangladesh gezin bestaande uit een echtpaar en 3 kinderen. 2 jongens( 17 en 12 jaar en 1 meisje van 8, haar heb ik reeds de eerste breiles gegeven.

Zij wonen in een groot appartement iets buiten het centrum en zij hebben personeel o.a. een schattig, ontzettend leuk meisje van 12 die het huishouden doet, een andere mevrouw die de was doet en een chauffeur.

Het gezin behoort tot de rijke mensen van Bangladesh.Het echtpaar werkt bij de botenfirma. Ze hebben allebei in het buitenland gestudeerd en spreken goed engels, zijn heel modern en moslim.

De eerste werkdag begint met een afzegging van mijn eerste afspraak omdat de directeur van de kamer van koophandel niet kan komen omdat de weg onbegaanbaar is door de regen. Zo komen weer allerlei oordelen over Bangladesh uit. Het regent ontzettend veel en het is warm.

Maar laten we we bij de start beginnen. Vrijdagochtend vertrokken met de trein naar Dusseldorf en via Dubai naar Dhaka in Bangladesh en toen door naar Chittagong met het vliegtuig. Van Duitsland naar Dubai zat ik in een bijna leeg vliegtuig alsof alle Duitsers hun ticket hadden gecanseld ivm. de voetbalwedstrijd. In Dkaka aangekomen had ik nog 20 minuten voor mijn volgende vlucht, moest er nog een kaartje betaald worden maar wonder boven wonder lukte dit allemaal met een handige begeleider.

Na aankomst bij de familie heb ik eerst een tukje gedaan en zijn we in de middag naar allerlei winkels gegaan om een indruk te krijgen van wat er aan stoffen en kleding allemaal te koop is. Ik word als een prinses ontvangen, hoef in winkels niet te betalen, word met auto en chauffeur van de ene naar de andere winkel gereden. Wat een luxe.

Zojuist viel de stroom even uit en was ik bang dat mijn bericht verdwenen was maar dat was gelukkig niet zo.

Eerste indruk,
-groot verschil tussen arm en rijk
-best modern met allerlei fasciliteiten
-mooie geweven stoffen van katoen, zijde en jute
-heel aardige en behulpzame mensen
-ik heb er zin in om meer van het land te leren kennen en ik verwacht ook een heleboel te kunnen doen.

heel veel groetjes bernadette.


  • 24 Juni 2012 - 06:35

    Anneke:

    je wereldreis met weven kent geen grenzen meer, veel succes
    anneke

  • 24 Juni 2012 - 06:52

    Wilma Uit Wijchen:

    fijn tijd daar, ik blijf je volgen!

  • 24 Juni 2012 - 07:20

    ASTRID:

    Hallo Bernadette.
    Wat fijn voor je dat je verblijf bij rijke mensen is. Kan je na een vermoeiende dag lekker bij komen. En als een prinsesje behandelt te worden lijkt mij het einde. geniet er maar goed van je hebt het verdient .toch?
    Wij hebben onze vakantie dus in huize "Muilwijk "doorgebracht. Heerlijke mooie zonnige dagen gehad.Heerlijk op het strand vertoefd.
    En veel lekkerbekkies gegeten. Jammer dat NEDERLAND ZO SLECHT GESPEELD HEBBEN.Trouwens bij de andere wedstrijden val ik in slaap.
    Nee dit jaar is er niks aan.
    Marlon krijgt vrijdag de sleutel [29ste]
    dan gaat ze met Niek samen wonen.
    Wij gaan haar helpen met allerlei karweitjes.
    Bernadette ik kijk nu al uit naar je volgende brief. Dikke kus en heb een plezierige tijd daar.
    ps.zondag hier 9.20.uur regen.

  • 24 Juni 2012 - 08:34

    Jet:

    wat een opluchting dat het dit maal allemaal goed geregeld is,
    geniet ervan.

  • 24 Juni 2012 - 08:47

    Resie Bernet :

    Leuk van je te horen. Ben benieuwd naar je nieuwe observaties. Geluk, fijne expert contacten en energie toegewenst om je projecten te realiseren.
    Tjschuess, groetn van Resie

  • 24 Juni 2012 - 12:43

    Riny Kerremans:

    Ik had wel verwacht dat er een keer een berichtje zou komen maar niet zo snel. Waar haal je toch de tijd en zin vandaan om zo snel alles te registreren. De indrukken zijn nu al geweldig laat staan over 45 dagen !!!.Geniet maar met volle teugen.

  • 24 Juni 2012 - 13:01

    Henny Q.:

    Ja zeg, wat is dat nu voor een luxe gedoe. Waar blijven de ontberingen? Gekheid hoor. Ik ben blij voor je, dat alles voorspoedig is verlopen. Geniet ervan! Tot volgende berichten. Liefs, Henny
    PS: dat leuke meisje van 12, dat het huishouden doet, mag zij ook nog naar school? Ik hoop het.

  • 24 Juni 2012 - 17:47

    Pauline:

    Bernadette wat fijn dat het ook zo kan. Geniet er maar van. Je wordt nog een beroemdheid!!!!

    heel veel succes en plezier.

  • 24 Juni 2012 - 19:19

    Naomi:

    Door je beschrijving kan ik goed inbeelden hoe en wat je meemaakt en doet. Wat een wereldburger! Succes en schrijf weer gauw-erg leuk te lezen.
    veel groeten, Naomi

  • 24 Juni 2012 - 19:28

    Anja:

    Fijn dat je goed aangekomen bent! Heel veel plezier gewenst!

    groetjes uit grave

  • 25 Juni 2012 - 13:42

    Trees En Bert:

    Mooi dat je ons laat weten waar je nu weer zit en wat je daar allemaal doet! Fijn dat je het mooi hebt en dat je er veel plezier aan beleeft. Laat je nog maar een tijdje als princes behandelen, dan weten we ook dat het goed met je gaat. Heel veel groeten vanuit herfstig Borne.
    Trees en Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Chittagong

bangladesh--mongolie

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2013

pum missie armenie

06 Augustus 2013

2e deel reis Guatamala

29 Juli 2013

guatamala

04 Augustus 2012

MONGOLIË-CHINA

20 Juli 2012

slapen tussen de edelweis
Bernadette

na ruim 2 1/2 jaar ga ik met de kerst terug naar Malawi. Rosah gaat begin december trouwen maar daar kan ik helaas niet bij zijn. Nu ga ik er niet werken maar vrienden terug zien en heerlijk van de vacantie genieten.

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 1198
Totaal aantal bezoekers 76345

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 14 April 2019

Tanzania

12 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Armenie 2018

18 September 2018 - 18 September 2018

India

20 Oktober 2017 - 20 Oktober 2017

Tanzania

30 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Bangladesh

04 December 2016 - 04 December 2016

Oekraine

04 December 2016 - 04 December 2016

Oekraine

18 Oktober 2016 - 18 Oktober 2016

Bangladesh

07 Oktober 2016 - 16 Oktober 2016

bangladesh

29 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

rondreis oost en zuid Afrika

16 Februari 2016 - 16 Februari 2016

Selyn

29 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

sri lanka

22 Juni 2012 - 08 Augustus 2012

bangladesh--mongolie

25 December 2011 - 10 Januari 2012

malawiavontuur

Landen bezocht: