MONGOLIË-CHINA - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Bernadette Damhuis - WaarBenJij.nu MONGOLIË-CHINA - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Bernadette Damhuis - WaarBenJij.nu

MONGOLIË-CHINA

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

04 Augustus 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Beijing 3-8-2012

Ik heb even weinig van me laten horen maar ik heb inmiddels Mongolie met de trein verlaten en zit nu in Beijng.

De laatste dagen in Mongolie heb ik doorgebracht met allerlei activiteiten. Op de eerste plaats heb ik een viltcursus gegeven van een aantal dagen. De 8 cursisten hebben hard gewerkt en de resulaten zagen er prachtig uit.

Eindelijk heb ik dan ook de paardenraces gezien. Een beleving op zich zelf die ik tot nu toe niet had meegemaakt. Met een HUMMER er naar toe en als je dan een lekke band krijgt zonder reservewiel dan denk je even: de paardenrace zullen we wel niet zien. Maar wonder boven wonder was het probleem in een half uur geregeld door deskundige mannen want Ariunaa en ik stonden er bij en lieten alles door anderen oplossen.

Omdat ik in Ulaanbaatar in een appartement woon voel ik me minder toerist, ik trek op met Nederlanders die er wonen. Doe mee aan activiteiten die de expets doen en dagen gaan voorbij met uitstapjes en ik zie de belangrijkste monumenten, bezoek musea, zie hoe gers gemaakt worden en bezoek een wolfabriek. Allemaal interessant.

Op donderdagochtend 2-8 vertrok ik met de transiberie-mongolie-express naar China. Meer dan 30 uur in de trein en allerlei gesprekken met andere reizigers. Veel Nederlanders in de trein. Leuk om mee te maken maar om helemaal vanuit Moskow naar Beijng te treinen dat lijkt me niets.

Bij de grens met China lijk ik in problemen te komen. Ten onrechte is op de heenreis bij de overstap van Beijng naar Mongolie mijn visum al afgestempeld en word ik uit te trein gehaald en moet uren wachten op een nieuw visum. Vriendelijk glimlachen en de chinezen prijzen om een record aantal gouden medailes doet wonderen. Uiteindelijk krijg ik een nieuw visum voor 10 dagen en door een wisseltruk ( ik geef al mijn overgebleven euro’s= 60) moet ik er teveel voor betalen maar dat maakt me niets uit. Doordat ik uit de trein gehaald word kan ik wel prachtige foto’s maken van de wisseling van de onderstellen van de trein. Alle andere passagiers moeten (uren)in de trein blijven!

In Beijing verblijf ik in een back packers hotel waar een grote binnenplaats is waar rond om heen de kamers zijn. Heel prima en je ontmoet er allerlei mensen. De tv staat aan en ik kan zo nog het een en ander van de olympische spelen meekrijgen.
Het is warm en het bezoek aan de verboden stad is indrukwekkend. Ik moet het nu allemaal alleen doen maar in de metro ontmoet ik 2 chinese meisjes en een japanse mevrouw die voor me als een soort gids optreden. Daarna wijzen ze me de weg hoe de bus werkt en ga ik in de middag allerlei winkels bekijken en bezoek 2 stoffenzaken waar ze prachtige kleding maar ook zijden stoffen verkopen. Ik koop zelfs prachtige geborduurde schoenen, Heel origineel. Ik weet nu hoe de metro werkt en hoe ik overal kan komen. Dat geeft een prettig gevoel en ik vind dat de chinezen heel behulpzaam zijn. Maandag heb ik een tour geboekt naar de MUUR en ik wil de komende dagen nog allerlei attracties bekijken.

Woensdag naar huis.

GROETJES BERNADETTE

  • 04 Augustus 2012 - 16:20

    Erica:

    Geniet, en kom veilig weer thuis.
    Ik ben benieuwd naar meer verhalen.
    Groetjes,
    Erica

  • 04 Augustus 2012 - 18:32

    Henriëtte:

    Ha Bernadette,
    Elke keer als er weer een berichtje van jouw reis op de mail verschijnt, verbaas ik me steeds weer.
    Wat maak je veel interessante dingen mee! Ik vind je wel heel stoer hoor!
    Prachtig die verhalen, wat zul je veel te vertellen hebben als je weer thuis komt.
    Ik hoop, dat je er weer een pps van maakt. Misschien horen we meer als we weer naar Buurse gaan?
    Of is dat nog niet zeker? Nog een heel fijne tijd en kom weer veilig thuis!
    Lieve groeten, Henriëtte

  • 04 Augustus 2012 - 20:02

    Anja Damhuis:

    Hoi Bernadet

    Goed pingelen he?! Richtlijn is om ongeveer 30 % van de eerst gevraagde prijs te geven. Als je vanuit de Red lantern naar de hoofdstraat loopt heb je aan de overkant een warenhuis. Ook daar hebben ze ik dacht op de eerste verdieping of in de kelder) stoffen, net als op de Silkmarket (is bij metrostation Yong'anli). Op de Silkmarket moet je echt heel veel afdingen want je wordt belazerd waar je bij staat. Veel plezier daar! Gek idee dat jij nu rond loopt waar ik vorige week nog was. Hier gaat het prima, het weer is heerlijk na die warme weken in China. Tot volgende week! groetjes anja

  • 04 Augustus 2012 - 21:08

    Liesbeth:

    hoi bernadet.
    wat ben je goed bezig. ik ben weer geopereerd.
    heerlijk om te lezen dat je de verboden stad zo mooi vond
    ben je ook bij de tempel van de hemelse vrede geweest?
    geniet er nog van en tot gauw
    liesbeth

  • 05 Augustus 2012 - 00:46

    Gea:

    Dag globetrotter,
    Fijn om weer even iets van je te horen. Jeetje, je beleeft wat onderweg. Ben eigenlijk stikjaloers! Organiseer je eigenlijk een bijeenkomst voor meerdere mensen om al je verhalen in één keer te vertellen? Veel plezier nog de laatste dagen daar en sterkte toegewenst voor de lange terugreis. Lieve groeten, Gea

  • 05 Augustus 2012 - 10:35

    Lucia:

    Ha Bernadette,
    Geniet nog van de laatste dagen in Beijing en goede reis naar huis.
    Wij vertrekken woensdag naar Rusland en reizen van Moskou naar St. Petersburg. Heel spannend maar niet zo avontuurlijk als jij doet:)
    Groetjes Lucia

  • 05 Augustus 2012 - 19:46

    Els :

    Meid, wat ben je geweldig bezig1 ik heb enorm bewondering voor je en ben jaloers op alle ervaringen, die je opdoet. Petje af, hoor! ik hoop je in Nederland snel weer te spreken.

  • 05 Augustus 2012 - 21:40

    Naomi:

    Wat een lef heb je...en zo veel gezien en meegemaakt! Wil graag je foto's zien.
    Grappig hoe de Olympische Spelen de wereld/landen/mensen kan binden..
    Maak je klaar voor een omgekeerde culture shock als je hier weer terugkeert!
    Geniet nog en fijne reis terug! Hopelijk tot begin van het schooljaar!

  • 08 Augustus 2012 - 10:26

    Wilma:

    hallo Bernadette,
    g;loof dat je vandaag al op weg naar huis bent, dus ik hoop dat je een veilige vlucht hebt.
    ik sluit me aan bij een van de voorgaande reacties; ook ik ben stikjaloers op jouw ervaringen!

    tot gauw,
    groetjes uit Wijchen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

bangladesh--mongolie

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2013

pum missie armenie

06 Augustus 2013

2e deel reis Guatamala

29 Juli 2013

guatamala

04 Augustus 2012

MONGOLIË-CHINA

20 Juli 2012

slapen tussen de edelweis
Bernadette

na ruim 2 1/2 jaar ga ik met de kerst terug naar Malawi. Rosah gaat begin december trouwen maar daar kan ik helaas niet bij zijn. Nu ga ik er niet werken maar vrienden terug zien en heerlijk van de vacantie genieten.

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 1659
Totaal aantal bezoekers 76423

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 14 April 2019

Tanzania

12 Oktober 2018 - 26 Oktober 2018

Armenie 2018

18 September 2018 - 18 September 2018

India

20 Oktober 2017 - 20 Oktober 2017

Tanzania

30 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Bangladesh

04 December 2016 - 04 December 2016

Oekraine

04 December 2016 - 04 December 2016

Oekraine

18 Oktober 2016 - 18 Oktober 2016

Bangladesh

07 Oktober 2016 - 16 Oktober 2016

bangladesh

29 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

rondreis oost en zuid Afrika

16 Februari 2016 - 16 Februari 2016

Selyn

29 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

sri lanka

22 Juni 2012 - 08 Augustus 2012

bangladesh--mongolie

25 December 2011 - 10 Januari 2012

malawiavontuur

Landen bezocht: